Furebergtunnelen har framleis matter av udekka PE-skum i taket.

Tre brannfarlege tunnelar i Kvinnherad

Ifølgje NRK har over 200 norske tunnelar usikra matter med det brannfarlege stoffet PE-skum i taket. Tre av desse ligg i Kvinnherad.

Publisert

– Vi brukar å seia at PE-skum er som bensin i fast form, fortel Are Brandt til NRK. Han har tidlegare jobba ved Norges Branntekniske Laboratorium, og vert rekna som ein av landets fremste ekspertar på tunnelbrannar.

Om PE-skum heiter det at stoffet er tungt antenneleg, men om det fyrst tek fyr, så blir det ein eksplosiv brann med svært giftige gassar. I romjula oppstod ein tunnelbrann i Sør-Korea. Seks personar mista livet og 29 vart skadde. Det er ikkje stadfesta om PE-skum medverka til infernoet, men brannfarleg materiale i tunneltaket var i alle fall ei årsak til at brannen vart så kraftig.

Så fort som råd

Seniorforskar Gunnar Jenssen i SINTEF karakteriserer brannen i Sør-Korea som ein «tankevekkar». Han meiner det er uakseptabelt at det framleis er mange tunnelar med udekt PE-skum her til lands.

– Enten må vi dekka til PE-skummet så fort som råd, eller så må vi laga fleire rømmingsvegar ut av tunnelane, seier han til NRK.

Bakgrunnen for at tunnelane har PE-skum i taka, er at desse mattene er eigna for vass- og frostsikring. I Norge vart slike matter tekne i bruk for 40 år sidan, men då ein vart kjent med brannfaren, vart det i 1997 stilte krav om at skummet skulle dekkast til med 8 centimeter med sprøytebetong. Kravet omfatta likevel berre nye tunnelar.

NRK har funne ut at det framleis finst over 200 usikra tunnelar i Norge. 90 av dei ligg på riks- og europavegnettet, av desse 54 i Vestland fylke. På fylkesvegnettet finst det 112 usikra tunnelar, og her høyrer 29 heime i Vestland. Den lengste av dei usikra er Vallaviktunnelen, som strekkjer seg 7,5 kilometer mellom Granvin og Ulvik.

Også Stussvikhovdatunnelen er på lista over dei farlege tunnelane.

Kan venta

NRK har henta inn ein kommentar om tryggleiken frå tunnelkoordinator Corinne Chiodini i Statens vegvesen

– Dekking av PE-skum har vore, og er, prioritert etter mengde usikra PE-skum og brannrisiko. Risikokriteria er hovudsakleg lengde, stigningsgrad, trafikkmengd og mengde samanhengande PE-skum, seier ho til statskanalen.

Dei mest risikoutsette tunnelane har tidlegare blitt brannsikra. Når det gjeld resten meiner Vegvesenet at dei kan venta.

I Kvinnherad har følgjande tunnelar matter med udekka PE-skum:

Furebergtunnelen. Opna 1971, 745 meter.

Nordrepolltunnelen. Opna 1972, utvida 2012, 647 meter.

Stussvikhovdatunnelen. Opna 1986, 1217 meter.

Powered by Labrador CMS