Då Grenda var på Tveitnes i 12-tida måndag stod fire varebilar og venta på at vegen skulle opna éin time seinare. Fleire bilar kom til like etter. Klokka 13.00 fekk dei ti bilane som venta då, beskjed om at vegen vart stengt til tysdag føremiddag.

Rapport frå uvêret

Innbyggjarane i Mauranger var avstengte frå omverda frå søndag kveld og gjennom heile måndagen. Knut-Inge Øvrehus i Austrepollen meiner vegstenginga viser at det må byggjast lang tunell mellom Pollane.

Publisert Sist oppdatert

– Det er verst for dei som skal på jobb eller skule, seier Knut-Inge Øvrehus når Grenda snakkar med han i 14-tida måndag.

For medan ingen av sambygdingane i Mauranger kom seg på jobb eller skule i Odda, Jondal eller Rosendal, var han sjølv heldigare. Øvrehus jobbar nemleg på Lerøy Sjøtroll sitt oppdrettsanlegg ved Tveitnes.

– Men anlegget er stengt for brakklegging no, så eg har permisjon. Uansett betyr ikkje vegstenging så mykje for meg, for eg plar bruka båt på jobb, seier han.

– Korleis er det med maten då? Har de nok i huset?

– Ja, det går fint. Vi har nett laga 150 kilo hjortepølse, så vi klarer oss heilt til våren, humrar han.

Øvrehus opplyser at det helst er sjeldan at vegen er stengt inn til Odda. For strekninga mellom Austrepollen og Nordrepollen stiller det seg derimot heilt annleis.

– Det er vel ein av dei mest stengte vegane i Norge, seier han.

Ved Årsnes ferjekai vart dei reisande varsla om at vegen inn til Austrepollen var stengt.

Tenkja langsiktig

Knut-Inge Øvrehus eig ein flokk utegåande kyr, som traskar rundt på bakkane i området mellom Folgefonntunnelen og der bomstasjonen tidlegare stod. I fjellsida ovanfor heng den berykta Øspelundskavelen. Den er ein av grunnane til at fylkeskommunen valde å stenga Folgefonntunnelen no.

– Det er litt skummelt med Øspelundskavelen. Den kom ned kring 2011, og gjekk då heilt til elva. Det er mykje snø i skavlen no, men det er vanskeleg å seia når den kjem ned, fortel han etter å ha sett til kyrne tidlegare på dagen.

Knut-Inge Øvrehus meiner rasfaren i dette området er eit argument for at den komande tunellen mellom Austrepollen og Nordrepollen bør byggjast i samsvar med det lengste alternativet.

– Eg meiner heilt klart det. Ein bør tenkja langsiktig her, for trafikken aukar heile tida. Spesielt om sommaren kan det vera lange køar. Viss ein har litt peiling på vegar, så ser ein at det er meiningslaust å greia ut alle desse alternativa. Eine alternativet er å ha tunellopninga nede ved sjøen, men der er det veldig rasutsett, spesielt slik det er no. Litt oppe i fjellet er det sikkert 1 meter med snø, og så har det kome mykje regn i tillegg, analyserer han.

Det er ikkje ofte desse to fossane i Svoldal er så store.

Ladestasjon

Øvrehus kjem samstundes med ei oppmoding til Kvinnherad kommune.

– Kommunen bør koma på banen slik at det blir bygd eit skikkeleg kryss mellom Folgefonntunnelen og den nye tunellen. Der må ein setja opp eit godt informasjonsskilt om kva som finst i Kvinnherad. Gjerne bør det koma ladestasjon og bensinstasjon også, kanskje også ein daglegvarebutikk. Skal vi få turistane til å velja Kvinnherad, så må ein gjera noko for å få dei til å stoppa der, elles køyrer dei berre vidare til Bergen, seier han.

Vatnet strøymde ned fjellsida ved Svoldalstunnelen.
Utanfor Furebergtunnelen låg det store isklumpar i vegbana.
Furebergfossen var svært mektig denne dagen.
Ved Tveitnes var det bom stopp, bokstaveleg tala.
«Lærdal» er ikkje akkurat kjent for å vera ei veldig sjødyktig ferje, men ho trassa vinden og bølgjene på måndag, rett nok med redusert kapasitet for tunge køyretøy.
Ved Rosendal Fjordhotel slo store bølgjer mot land.
Tradisjonen tru dannar det seg fleire innsjøar i Dimmelsvik når det kjem mykje nedbør.
I Grytevikjo var eine vegbana full av vatn. Her måtte bilistane vera årvakne.
Powered by Labrador CMS