Mykje humor, djupt alvor
– Det er mykje snakk, men lite som skjer. Dei har klart å forby plast i andre land, så kvifor gjer me det ikkje her? Politikarane våre skulle hatt større ballar, sa Pippip Ferner. Under utstillingsopninga i Guddal fekk ho understreka at plast og forsøpling er eit stort problem.
Mange tok turen til Guddal laurdag føremiddag, då utstillinga Plastic Revisited #3 opna. Dei rosa blomane frå trea utanføre låg som eit kakedryss på dei store, fargerike plastinstallasjonane som hadde teke plass i hagen.
Stemninga med å koma inn i Guddalstunet hadde for første gong ein ekkel og forstyrrande bismak. Og bismaken gav seg ikkje på innsida.
Etter at galleristen hadde helsa velkomen var showet i gong. Til lyden av Norge sitt Eurovision-bidrag dansa dagens modellar inn, ein etter ein, ikledd foantasifulle antrekk laga av plast og søppel som kunstnaren, Pippip Ferner, hadde funne langs vegen, i naturen og i sjøen.
Viktig å ha fokus på forsøpling
Surrealistisk som det var, skapte catwalken stor begeistring blant publikum.
– Eg hadde ikkje trudd eg skulle tenka at det var viktig å ha fokus på søppel i ei utstilling, men eg synest dette er skikkeleg bra, sa Johannes Guddal, før han - til liks med modellane - sleppte seg laus til rytmane frå «Give That Wolf A Banana».
Fleire med han var begeistra for kunstverka og kreasjonane til Ferner. Begeistringa kom med eit ubehag, som fleire sette ord på.
– Det er litt voldsamt, nesten aggresivt, kommenterte Kristin Schulerud etter å ha tatt seg ein runde i lokalet.
Groteske kreasjonar
Smykke av sneipar og sprøyter, skjelett av fuglehovud i reir av maritimt avfall. Store vevar der avfallet var fletta saman som dekorative veggteppe. Ein rustning av snusboksar og ein trendy munnbind-kjole.
Hybride dokkekroppar proklamerte lydlaust sin kritikk til forbrukarsamfunn og materialbruk og stilte spørsmål om verdi. For ikkje å gløyme uro for dei neste generasjonane, dersom utviklinga med plastproduksjon, billige produkt og bruk-og-kast(i naturen)-mentaliteten held fram.
Av material til plast-installasjonane kunne kunstnaren fortelja at ho truleg hadde nytta rundt ti kroner til tråd. Elles hadde alt diverre vore tilgjengeleg i naturen. Og ho lova at søppelet skulle leverast til gjenvinning då det hadde gjort sin misjon.
Røynd modell kledd i telt
Stephen Rowe var ein av dei som stilte opp på kort varsel då det var bruk for mannekengar. Og dette gjorde han med stor overtyding, kledd i eit telt.
– Er dette noko du har gjort før? skjemta bladfyken, heilt utan å forventa eit positivt svar i retur.
– Ja, eg har gått på catwalk for Kari Traa, det var i Skålagato for fleire år sidan, stadfesta Rowe blidt, før han vart minna på at han også hadde vore i kontakt med liknande affærar i Tyrkia.
Der var det ikkje telt eller idrettsklede det gjekk i, men skinnjakker. Rowe fekk spørsmål om han kunne stille opp kvelden før utstillingsopninga, og hadde ikkje vondt for å sei ja.
Teltet sat dessutan som eit skot.
Ynskjer å vera framoverlent
Etter opninga kunne Gøril Guddal stadfesta at dette var ei viktig utstilling for galleriet.
– Dette er ein viktig utstilling der ein er med å setje fokus på forureining. Dette er noko eg ønskjer at galleriet skal vera framoverlent på. Det som er fantastisk med Pippip er at ho brukar så mykje humor i noko som har eit så djupt alvor. Berre det at ho har samla alt søppelet som er med i denne utstillinga sjølv, seier noko om kor stort dette problemet er.
Guddal meinte det var viktig å bidra med å setje søkelys på problemstillingar som dette gjennom den samfunnsaktøren eit galleri faktisk er.