Mykje ruskøyring også i 2021: – Flott at publikum tipsar politiet
Ferske tal frå Utrykkingspolitiet viser at heile 9578 bilførarar blåste raudt i fjor. Det er 26 rusmelde sjåførarar i snitt kvar einaste dag.
– Ruskøyring er eit stort problem i samfunnet og vegkantundersøkingar tyder på at det kvar einaste dag blir køyrd vel 200.000 kilometer der bilførar er alkoholpåverka, seier generalsekretær Elisabeth Fjellvang Kristoffersen i MA – Rusfri Trafikk i ei pressemelding.
Samanlikna med 2020 er det ein nedgang på 790 politimeldingar på ruskøyring totalt i 2021. I Vest politidistrikt er det omtrent uforandra samanlikna med i fjor, med 11 færre politimelde.
Artikkelen held fram under annonsen.
– Aust og Sør-Vest politidistrikt er dei to einaste politidistrikta som har hatt ein auke, på høvesvis 76 og 34 meldingar. Det har vore størst nedgang i Sør-øst politidistrikt med 264 færre rusmeldingar, står det å lesa i ei pressemelding.
– Uakseptabelt
Ein fjerdedel av dødsulukkene i trafikken skuldast at førar er påverka.
– Og vi når ikkje nullvisjonen om null drepne og hardt skadde før vi har fått bukt med ruskøyringa, seier Kristoffersen.
Aldersgruppa 25 til 34 år er verstingane i statistikken, medan dei mellom 35 og 44 år følgjer på nest verste plass. I tillegg viser fjoråret av ni av ti rusmelde sjåførarar er menn.
– Det er forstemmande at vaksne folk ikkje tek innover seg konsekvensane av å køyra ruspåverka. Dei siste tre åra har totalt 84 personar mista livet i trafikken grunna ruskøyring. Mange av desse er heilt uskuldige ofre, som mister liver fordi ein annan har teke eit uakseptabelt val, seier Kristoffersen.
Tips frå publikum utgjer normalt halvparten av dei ruskøyrarane som politiet tek, men i 2021 var talet høgare sidan politiet ikkje kunne gjennomføra vanlege promillekontrollar på grunn av pandemien. Kristoffersen er heilt tydeleg på at vi også i året som ligg føre oss må hjelpa politiet for å forhindra fyllekøyring.
– Det er flott at publikum tipsar politiet, og det er betre at du tipsar ein gong for mykje. Saman kan vi skapa tryggare rammer i trafikken, seier ho.