Elendig veg gjennom Neslia
Det siste året har vegen gjennom Neslia i Rosendal vore prega av svært dårleg asfalt og manglande skilje mellom bilar og fotgjengarar. Men kven er det eigentleg som har ansvaret for å gjera noko med tilhøva?
Grenda har fått fleire henvendelsar, og sett med sjølvsyn, den dårlege vegstandarden forbi Neslia. Det gjeld særskilt området nedanfor det nye byggjefeltet Øvre Neslia. I fjor vart gang- og sykkelvegen forbi området forlenga, delvis grunna byggjefeltet og delvis fordi kablane til ladestasjonen på Årsnes ferjekai vart grove ned der.
Artikkelen held fram under annonsen.
Men deler av strekninga er ikkje asfaltert, og den gamle asfalten er svært holete og sprukken. Det er heller ikkje etablert skilje mellom bilar og fotgjengarar, og vi har høyrt om bilar som har kome køyrande på det som skal vera gang- og sykkelvegen. Andre bilistar legg seg gjerne langt over i motsett felt for å unngå humpane.
Fylkesveg
Mange meiner strekninga er blitt svært trafikkfarleg og etterlyser tiltak. Vegstandarden er så dårleg at til dømes motorsyklistar fort han mista kontrollen. Grenda har prøvd å finna ut kven som har ansvaret for situasjonen og kor tid det vil bli bøta på. Fyrst kontaktar vi byggjeleiar Gaute Sekse i Statens vegvesen.
– Dette er eit prosjekt på ein fylkesveg og det er fylket som har oppfylginga frå byggherren si side. Driftskontrakten har ikkje drift av anleggsområde før det er ferdigstilt, opplyser han.
Sekse svarar ikkje på kva vegvesenet tykkjer om tilhøva, men etter litt korrespondanse legg han til:
– Det er utarbeida ein gjennomføringsavtale der Kvinnherad kommune er ansvarleg utbyggjar. Representant frå kommunen er Sigbjørn Øye, det er han du må kontakta i denne saka.
Artikkelen held fram under annonsen.
Billeg penge
Sektorleiar Sigbjørn Øye fortel at utbygginga av byggjefeltet Øvre Neslia er omfatta av rekkefølgjekrav, mellom anna at det skulle lagast om lag 220 meter gang- og sykkelveg frå enden av opphavleg gang- og sykkelveg og bort til skogsvegen. Denne strekninga er blitt asfaltert, men ikkje skild frå hovudvegen.
– At Neslia Øvre skal byggja denne vegen står klart i byggjeløyvet, seier Øye.
Strekninga vidare frå skogsvegen og den inste nedkøyrsla til Neslia er planert, men førebels ikkje asfaltert.
– Her har utbyggjar vore flink og sprengt ut fjell og laga den flotte muren, slik at det er tilrettelagt for ein framtidig gang- og sykkelveg. Neslia Øvre AS har sendt brev til fylket om å få kostnaden refundert, men fylket har ikkje svart enno. Mitt fokus, og det har eg også spelt inn til fylket, er at når utbyggjar har teke seg av grunnarbeidet, så kan vi her få mykje trafikksikring for ein billeg penge. Kommunen vil jobba for å få prosjektet gjennomført, både for å få realisert gang- og sykkelvegen og ordna med trafikktryggleiken, fortel sektorleiaren.
Finansieringa
Han legg til at ein må jobba vidare med finansieringa, men viser til at det i Kvinnheradpakken er sett av 33 millionar (2018-kroner) til generelle trafikksikringstiltak.
Artikkelen held fram under annonsen.
– Mykje av desse midlane vil nok gå til gang- og sykkelveg langs Kaldestadvegen, nærare bestemt frå Såfuro til krysset ned til HMR. Men kanskje kan nokre av midlane nyttast i Neslia, sidan det der trengs relativt lite pengar, seier han.
– Kva tykkjer du om tilhøva i Neslia no?
– Det er ikkje godt nok. Fylket har det overordna ansvaret for tryggleiken på fylkesvegane, og må sjå til at utbyggjar følgjer opp det, meiner Øye.
Grenda tek så kontakt med Vestland fylkeskommune ved Guri Finne Sognnæs. Ho jobbar med infrastruktur og veg, og stadfestar at etter regionreforma er det Vestland fylkeskommune som har ansvaret for fylkesvegane.
– Vestland fylkeskommune er klar over situasjonen, og samde i at tilstanden på og langs vegen ikkje er bra. Deler av arbeidet er utført utover avtalen med vegeigar og manglar finansiering. Det pågår ein dialog med kommunen om ansvarsfordeling, oppattrydding og ferdigstilling av arbeidet, skriv ho i ein e-post.
Så då får ein venta og sjå, men asfaltering med det aller fyrste skal ein kanskje ikkje rekna med.