Turnus: Sektorleiar Bjørg Wangensten viste at å gå frå 30 til 29 vakter vil kosta kommunen 9,9 millionar kroner årleg. Å gå frå 30 til 28 vakter kostar 20,6 millionar, medan frå 29 til 28 har ein kostnad på 10,3 millionar. (Arkivfoto)

Sektorleiaren: Kostar ti millionar å endra turnus

Sektorleiar Bjørg Wangensten hevda at saka om turnusane absolutt ikkje har noko med diskriminering eller forskjellsbehandling av einskilde yrkesgrupper å gjera.

Wangensten starta si taletid i formannskapsmøtet med å minna om korleis sektor for pleie og omsorg såg ut for berre få år sidan.

– Det var kvinnedominerte tenester, og dei aller fleste var deltidstilsette, fordelt på korte vakter. Sektoren har no i fleire år arbeidd med å gje tilsette som ynskjer det høgare stillingsprosent, fortrinnsvis høgskule- og fagutdanna, men òg ufaglærte som er i eit utdanningsløp, sa ho.

Artikkelen held fram under annonsen.

Til Fagforbundet sin kommentar om at striden om 28 kontra 29 vakter dreiar seg om diskriminering, svarte ho:

– Det har absolutt ingenting med diskriminering og forskjellsbehandling å gjera, det har aldri vore i mine tankar, sa Wangensten.

I staden slo ho fast at det handlar om å sikra seg nok rekruttering av høgskuleutdanna til å utføra kompetansekrevjande oppgåver. Difor er det eit tilbod om 28 vakter på ein 6-vekers turnus til sjukepleiarar og vernepleiarar.

Kostar mykje

Wangensten synte elles fram ein oversikt over dei økonomiske konsekvensane av å endra på turnusane. Den viste at å gå frå 30 til 29 vakter vil kosta kommunen 9,9 millionar kroner årleg. Å gå frå 30 til 28 vakter kostar 20,6 millionar, medan frå 29 til 28 har ein kostnad på 10,3 millionar.

Kommunen sin jurist Kim Gundersen meinte at jussen er den enklaste biten oppi spørsmålet om 28 eller 29 vakter.

– Då er det sånn at valet er klart noko som er ein del av ein arbeidsplan. Altså, det må drøftast med tillitsvalde. Men dette punktet med talet vakter er ikkje tariff- eller lovregulert. Det er difor ikkje nokon grunn til å gjera noko anna enn å drøfta dette punktet. Om det då blir ueinigheit, så er det arbeidsgjevar sin rett som blir gjeldande, sa han, og konkluderte at arbeidsgjevar har styringsrett ved drøftingsueinigheit.